8 Aralık 2015

Lenovo A5000 inceleme


Geçenlerde internetten satın aldığım Lenovo A5000 akıllı telefonla ilgili incelemelerimi paylaşmak istiyorum. Öncelikle cihazın özellikleri fiyatına göre gayet iyi (549 TL).

İlk göze çarpan özelliği 4000mah kapasiteli bataryası ile diğer cihazlardan çok daha uzun süreli bir kullanıma izin veriyor olması. Eğer telefonu çok fazla kullanmazsanız bu konuda diğer cihazlara kıyasla sizi şaşırtabilir. Telefon Android 4.4.2 yüklü olarak geliyor ancak geldikten hemen sonra Android 5.0.2 güncellemesi yüklenebiliyor. Cihazın 5 inç IPS ekranı gayet yeterli.

Dört çekirdekli 1.3Ghz işlemci ile genel kullanımda performans olarak sorun yaşayacağınızı sanmıyorum. Ben herhangi bir donma kilitlenme vs. yaşamadım. Şu anda tek hatla kullansam da çift hatlı olması bir avantaj. Sim kartlardan 1.si mini sim 2.si normal sim kart şeklinde. Normal sim girişli hat 3g şebekesi desteklemiyor dolayısıyla kartınız normal boyutta olsa bile mini sim olarak kestirip birinci kart girişini kullanmanızı öneririm. Cihazda pusula donanımı bulunmuyor ben alırken bu ayrıntıya dikkat etmemiştim pusula uygulaması kullanmaya çalışınca farkettim.

Cihaz kutusunda sert malzemeden yapılmış şeffaf arka kapak ve ekran koruyucu dahil olarak geliyor. Arka kapağı kullanmamayı tercih ettim bence kendi kapağının elde tutuşu daha rahat. 4000mah bataryayı makul bir sürede şarj edebilmek için 2A şarj adaptörü var. Başka cihazların şarj adaptörünü kullanırsanız telefonun tam şarj olması 6-7 saat kadar sürebilir, kendi şarj cihazıyla ise 3 saatte tam şarj edilebilir. Cihazın arayüzüyle ilgili bir detay da uygulamalar için ayrıca bir menü olmayıp uygulamaların tümünün doğrudan ana ekran(lar) içinde bulunuyor olması. Dolayısıyla ana ekrandan bir uygulamanın simgesini kaldırmak uygulamayı cihazdan kaldırmak anlamına geliyor (bununla ilgili uyarı veriyor). Sık kullanmadığınız uygulamaları ne yazık ki diğer ekranlara taşımak yada klasörlere gruplamanız gerekiyor.

Telefonun ağırlığı bataryası nedeniyle benzer cihazlardan biraz daha fazla (160g) ama bu fark rahatsız edici düzeyde değil kısa zamanda alışıyorsunuz.

Hiç yorum yok:

Kripto paralar hakkında

Kripto paralar, merkezi olmayan, şifrelenmiş ve dağıtılmış bir veritabanı olan blok zinciri teknolojisi kullanılarak oluşturulan dijital par...