29 Haziran 2014

Samsung Galaxy Trend Plus S7580 batarya şarjı hızlı bitiyor

Yakın zamanda internetten sipariş ettiğim android işletim sistemli Samsung Galaxy Trend Plus S7580 akıllı telefonu elime geçtikten sonra gerekli kurulumları yapıp kullandığım bazı uygulamaları kurduktan sonra şarj ederek tamamen şarj olana kadar bekledim. Ardından cihazı kullandığım birkaç gün boyunca telefonu fazla kurcalamadığım halde pilinin tahminimden çok daha hızlı bittiğini gördüm. Belki geçici bir durumdur diye bir süre daha denedim ancak istisnasız her gün şarj etmek zorunda kaldım ve bir günü bile zor tamamlıyordu. Üstelik kullanım sırasında hiçbir şekilde uzun süreli uygulama çalıştırma ve çok enerji harcamasını gerektirecek herhangi bir işlem yapmadım. Sadece birkaç kez wifi açıp email kontrol ettim kısa sürelerle. Üstelik wifi, gps, 3g gibi enerji tüketen tüm donanımları kapattığım halde ve arka planda çalışan uygulamaları kapattığım halde bu durum değişmedi.

Telefonun bazı özellikleri şunlar:

İşletim sistemi: Android 4.2 (Jelly Bean)
İşlemci: 1.2 GHz Dual Core
Ram: 768 MB
Dahili hafıza: 4 GB
Batarya: 1500 mAh
Ekran: 4" (480x800)

Açıkçası yeni aldığım akıllı telefonun pilinin ilk zamanlarda pili henüz hiç eskimediği için ve benim gibi telefonda oyun vb. gibi batarya tüketecek uygulamalar kullanmayan birisi için en azından 3 günü tamamlaması yada bu süreye yaklaşması gerekirdi. Ne yazık ki bu cihazda böyle bir performans göremedim. Bence bu özelliklere sahip bir telefon için 1500 mAh çok yetersiz. Bence en az 2000 mAh civarında olması hatta uygun bir performans için 2500 mAh kadar olması gerekirdi.

Karşılaştırma yapmak gerekirse şu anda kullandığım ve 3 yıl önce aldığım eski bir LG telefon modelinde düşük çözünürlüklü 2.8" ekran var ve buna rağmen bataryası 1280mAh kapasiteli ve ortalama bir kullanımla rahatlıkla 2-3 gün kadar gidiyor.

Belki Samsung Galaxy Trend Plus S7580 ile yaşadığım bu sorun özel olarak benim cihazımla ilgiliydi ancak yine de diğer özellikleri gayet güzel olsa da bu telefonu kullanmaktan batarya sorunu nedeniyle vazgeçtim ve aldığım siteye iade ettim. Bundan sonra eğer yeni bir cihaz almaya karar verirsem yüksek kapasiteli bataryası olan bir telefon almayı düşünüyorum.


9 yorum:

Adsız dedi ki...

Bende de aynısı oluyor şarj 40% iken 15%e düşüyor ve hemen kapanıyor

Unknown dedi ki...

Bende %100ken hemen 15 dk %0 oluyor ve bataryayı 3 4 hafta önce aldım

Unknown dedi ki...

Benimki %100 ken 15.20 dakikada %0 oluyor nasıl yapulır yaptırıyorum gine aynı telefonu aldım 150 liraya bana masrafı oldu 240 lira halada olmadı

Byteman3D dedi ki...

Dediğiniz doğru, 1500mAh pil bu ürün için zayıf. Yalnız bu kadar elinizi bile sürmediğiniz bir kullanım için de normal değil. Bizim ülkemiz küçük emeller peşinde koşan, zihni şark kurnazlıklarına çalışan insanlarla dolu. Orjinal pilin kalitesi hiçbir yan üründe yok. Pil değişecek duruma gelirse ürünü atsan yeridir. Bazı satıcılar orjinal pilini tabiri caizse -ki caizdir, buna başka bi tabir yok bence- çalıyorlar, yerine 20 TL lik Çin malı pil koyuyorlar. 120 TL ye orjinal pil diye satıyorlar. Telefonlarınızı muhakkak orjinal Samsung ürün satan isim yapmış online mağazalardan alın. Anlattığınız kadar kısa şarj ömrü 2 sene kullanımdan sonra oluyor.gps wifi falan kapalı iken 4-5 gün gider. Bir anda şarj düşmeleri de bu şekil çakma ya da bitmiş pillerde oluyor. Piyasada satılan pillerin hepsi böyle. Yapabileceğiniz şey telefona kalibrasyon programı kurmak. Battery calibration diye aratın Playstore'da. Bu programlar %100e kadar şarj edilmiş telefonda çalıştırılıyor ve batterystats.bin dosyasını o pile göre ayarlıyor. Daha Türkce tabirle, uyduruk piller %100 olduklarında aslında orjinal pilin %60 seviyelerinde şarja sahip oluyorlar. O vakit %40 dedimiydi pil bi anda bitiyor. Kalibrasyon, bu pilin %100 hali budur diyen batterystats.bin dosyası oluşturuyor. O şekilde pil ömrü doğru raporlanıyor en azından. Samsung servisinden alın pilinizi.Ömrü orjinal gibi olmasa da 6 ay garantili oluyor. 6 ay şarjını koruyor demek bu. Orjinali 2 senede en fazla %20 şarj kaybı vaadediyor. Serviste pil 70tl dir. Veya deji marka alın. O da orjinal olmayanların en iyisi. Telefon ne kadar hızlı şarj oluyorsa o kadar kötü. O kadar çabuk şarjı biter.
Bu arada kullandığınız programlara da dikkat edin. Programlar da şarj yer.

Unknown dedi ki...

Merhabalar bendede trend plus var sarji %100 oluyor az bi kullaniylrum yeniden baslatinca dusuyor 56 ya bataryasi sismisfi yebi batarya aldim ama oda bu sekil oldu

Adsız dedi ki...

benim telefonumda da aynı şey oldu batarya şişti sonra değiştirdim düzeldi şimdi yine aynı oluyor ama telefonu alalı 2 yıl oldu garanti ne kadara yapar tahmin edebiliyor musunuz nolur hemen cevap verin admin

Byteman3D dedi ki...

Yukarıda da yazdığım gibi orjinal pilin gücünü sonradan alınan hiçbir pilde bulamıyorsunuz. Samsung orjinal pilinin 2 yıla kadar şarjını %80 e kadar koruyacağı garantisini veriyor. Senin de 2 yıl olmuş, artık yan sanayi ürünlere devam. Yetkili servisteki bataryalar için de 6 ay garanti veriliyor. 70 TL ücreti. Onu alın ya da DeJi marka alın. Batarya şişmesi pilin bitmeye yüz tuttuğu anlamına geliyor. Ayrıca çakma piller çabuk şişer, patlar bile mazallah. Şaka değil. Kalibrasyonu yapın muhakkak. Kapatıp açma ile birden düşmeleri düzeltiyor.

Web developer dedi ki...

Ben bu telefonu pek kullanmadım bu nedenle batarya ücreti nedir bilmiyorum. Ama sağolsun başka bir arkadaş sorunuzu yanıtlamış. Ben cihazımı bu sorun yüzünden iade etmiştim satın aldıktan sonra birkaç gün içinde yazıda da belirttiğim gibi. Ardından Lenovo A5000 alıp bir süre onu kullandım ve daha sonra onu da sattım. Ondan memnun kaldım özellikle batarya kapasitesi yüksek bir cihaz (4000mah) bu konuda gayet iyi. O cihazla ilgili inceleme yazımı şu adreste bulabilirsiniz: https://eezgu.blogspot.com.tr/2015/12/lenovo-a5000-inceleme.html Şimdi ise iPhone 5s kullanıyorum bir yılı doldu herhangi bir sorun yaşamadım memnunum. (Yazar: Admin)

Adsız dedi ki...

batarya sismemis ise kelebek sarj aleti alın ölü batarya yı takım gösterge yada ısık yanıp yanmaması önemli degil 12 saatin üzerinde o sekilde kalsın daha sonra batarya yı çıkartıp tekrar takın full dolana kadar bu sekilde ölü batarya tekrar kullanılmaya baslarsınız yeni gibi olur daha sonra normal sarj aleti ile sarj ederek kullanabilirsiniz ölmeyen bataryalarda bu işlem pek işe yaramaz. samsung trend plus telefonun 1500 mah bataryası var 5 gün sarj gidiyor hiçbi işlem yapmıyorum hat takılı duruyor kullanmıyorum mobil veri ve paylaşım açık iken 12 saat kadar yetiyor.

Kripto paralar hakkında

Kripto paralar, merkezi olmayan, şifrelenmiş ve dağıtılmış bir veritabanı olan blok zinciri teknolojisi kullanılarak oluşturulan dijital par...