1 Haziran 2015

Dizüstü bilgisayarda dahili klavyeyi yazılımsal olarak iptal etmek

Bir süre önce dizüstü bilgisayarıma (daha doğrusu klavye üzerine) çay dökülmüştü (Benimle uzun süreli birliktelik sonucu bana benzeyip çay sevmeye başlamış sanırım). Bu küçük kazadan sonra uzun süre (1 günlük touchpad arızası haricinde) herhangi bir sorun olmamıştı. Bugün ise bu nedenden kaynaklanmış olduğunu tahmin ettiğim yeni bir sorunla karşı karşıyaydım. Klavyedeki tuşlardan < düğmesi (hani o Z harfinin hemen yanındaki ve bir php kodlayıcının vazgeçilmez tuşlarından birisi olan düğme) nedense arada bir sanki üzerine basılmış gibi keyfi zamanlarda tetikleniyordu. Özellikle de kod yazarken bunun ne kadar sinir bozucu olabileceğini tahmin edersiniz. Bu sorundan kurtulmak için tuşun üzerindeki plastik parçayı söktüm, daha sonra sorunun geçmediğini görünce tuş yükseltici parça olarak görev yapan aksamı da söktüm. En sonunda yalnızca tuşun basılmasını sağlayan yumuşak tuş altlığı kaldığında sorundan kurtulduğumu ümit ettiğim kısa bir huzurlu kod yazım sürecinin ardından yeniden ekranda <<<< türü istenmeyen ilaveler görünce sorunun daha inatçı olduğunu anladım. Bunun ardından bilgisayarın kendi klavyesinden ümidi kesip harici usb klavye bağladım. Daha sonra tahmin edin ne oldu. Ekranda lüzumsuz <<< ilaveleri çıkmaya başladı dalga geçer gibi (olur da bu durumun ne kadar sinir bozucu olduğunu anlamak isterseniz -empati yapmak iyidir- kodlama yaparken başka birinden arada keyfi olarak o tuşa basmasını rica edebilirsiniz). Bunun üzerine bir şekilde dahili klavyeyi iptal etmem gerektiğine karar verdim (yetişmesi gereken projeler üzerinde çalışırken daha iyi bir çözüm yolu yoktur sanırım). Yaptığım araştırmalarda Linux sisteminde dahili klavyenin bazı ayarlar yapılarak iptal edilebileceğini öğrendim. Uyguladığım çözümü sizlerle de paylaşmak istedim. Önce komut istemini açın (Ctrl Alt T). Daha sonra aşağıdaki komutları girin:
sudo pluma /etc/default/grub
Açılan düzenleyicide şu satırı bulun:
GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash"
ve şununla değiştirin:
GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash i8042.nokbd"

Benim bulduğum forumda bazı kaynakların i8042.nokbd=1 şeklinde yazdığını ancak bu şekilde çalıştığını yazmış. Ardından son olarak şu komutu çalıştırın:
sudo update-grub
Bu komut ile birlikte yapılan değişiklikler /boot/grub/grub.cfg dosyasına aktarılmış oluyor.

Bu işlemlerden sonra tahmin edersiniz ki (grub yazılımı işletim sistemini başlatıcı görevde olduğu için) bilgisayarı yeniden başlatmak gerekiyor. Daha sonra bilgisayarınızın dahili klavyesi çalışmazken harici klavyesinin çalışıyor olması gerekiyor (en azından bende öyle oldu). Ve en önemlisi artık sinir bozucu <<< ilavelerini görmüyorum. Her ne kadar bilgisayar çantamın ağırlığı ciddi şekilde artmış olsa da ( klavye, fare ve soğutucu altlıkla birlikte 15 inçlik bir bilgisayar düşünün) beni sinir eden ve hiç beklemediğim yerlerde belki nedenini günlerce bulamayacağım hatalarla uğraşmama neden olabilecek bir sorundan kurtulmanın verdiği hafifliğin yanında bu ağırlık önemsiz kalacaktır diye ümit ediyorum.


Hiç yorum yok:

Kripto paralar hakkında

Kripto paralar, merkezi olmayan, şifrelenmiş ve dağıtılmış bir veritabanı olan blok zinciri teknolojisi kullanılarak oluşturulan dijital par...