7 Aralık 2020

Retina göz ameliyatlarım (retina yırtığı ve dekolmanı, vitrektomi) ve tedavi sürecim

Eylül ayında aniden sağ gözümde yaşadığım retina yırtığı ile görme kaybı başlaması ve ardından olduğum argon lazer ameliyatlardan önceki yazımda bahsetmiştim. Lazer tedavisinin yeterli olmaması ve kısa sürede retina dekolmanı oluşması nedeniyle Ekim ayının başlarında acil bir şekilde ciddi bir cerrahi ameliyat olmak zorunda kaldım. Bu ameliyatta sağ gözümde retina tamiri ve ayrıca vitrektomi ile göz içi sıvısı alınıp yerine silikon bazlı bir sıvı konuldu. Ameliyatın ardından 2 aya yakın bir süre geçtikten sonra birkaç gün önce silikonun alınması gerektiği için ikinci bir ameliyat oldum. Bu ameliyat ilki kadar uzun sürmedi ve ilk ameliyatımda kendi isteğimle genel anestezi uygulanmasına rağmen bu ameliyatta normal anestezi uygulandı. Ameliyat esnasında gözlerim görmüyordu ve çok ciddi uyuşuk bir haldeydim, deyim yerindeyse kafam uçmuş vaziyetteydi diyebilirim. Genel anestezi olmadığı için ayılma safhası daha kısa sürdü. Ayrıca ameliyat esnasında duyma hissim nispeten aktifti hatta ameliyat esnasında doktorlarıma bir şey sorduğumu hatırlıyorum. 

Genel anesteziden farklı olarak birşey yeme yasağı ikinci ameliyatımda 5 saat yerine sadece 1 saat oldu. Bir gece hastanede kaldıktan sonra ertesi gün doktorum kontrol ederek bizi gönderdi. Yakın zamanda tekrar kontrole gideceğim.

Yukarıda yazdığım gibi ikinci ameliyatın gerekli olmasının nedeni vitrektomide gaz/sıvı yerine silikon kullanılmış olmasıydı. Silikon tercih edilmesinin nedeni ise muhtemelen retinamdaki hasarın "dev yırtık" türünde olması ve ancak silikon bazlı sıvı ile tamponlanabilir olmasıydı. llk ameliyattan sonra gözümde silikon sıvı varken görüşüm pek iyi değildi ancak sıvının özelliği nedeniyle bir miktar miyop düzeltmesi yapmakla birlikte buna karşı düz çizgi olarak görmem gereken hatları dalgalı şekilde görmeme neden oluyordu. 

İkinci ameliyattan sonra ise şu anda sağ gözümün için sıvı var ve bu da görüntüde perdeleme yapıyor yani önceki kadar göremiyorum. Ancak zamanla bu sıvının çekilmesi bekleniyor. Bu süre de sanırım birkaç haftayı bulabilir. Silikondan farklı olarak bu sıvı normal su gibi bir kıvamda ve kafamın hareketlerinde dalgalanma yapıyor aynen bir cam kasenin içindeki su gibi düşünebilirsiniz. Hatta aynaya baktığımda tavandaki lambanın ışığının göz bebeğimin içinde gördüğüm yansıma olarak sıvıyı görebiliyorum. Ameliyattan bir hafta sonraki kontrolüme kadar aşağıya bakarak durmak yada yan yatmak şeklinde durmam gerekiyor. Bu yazıyı yazarken de tek gözümle bakarak ve kafam aşağıya eğik şekilde yazdım. 

Gelişmelerden tekrar haberdar etmek üzere şimdilik yazımı sonlandırıyorum. Sormak istediğiniz soru olursa yorum olarak yazabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Kripto paralar hakkında

Kripto paralar, merkezi olmayan, şifrelenmiş ve dağıtılmış bir veritabanı olan blok zinciri teknolojisi kullanılarak oluşturulan dijital par...