23 Ekim 2008

PhpMyAdmin Türkçe karakter sorunu

PhpMyadmin kullananlar genelde veri aktarımı yaparken (ör: başka bir sunucudan veritabanı alırken) Türkçe karakter sorunundan şikayetçidirler. Aynı sorun yakın zamanda benim de başıma gelmişti ve biraz denemeden sonra bir çözüm buldum. Phpmyadmin ile aktarmak istediğim veritabanı utf8 olarak kodlanmıştı ve bunu başka bir sunucuya kopyalamam gerekiyordu. İçeri aktar bölümünde bazı denemeler yaptım ancak birçok karakter setini denesem de değişik biçimlerde bozulmuş olan Türkçe karakterler elde ettim. En sonunda aklıma binary seçeneği geldi ve bu işe yaradı. Meğer phpmyadmin bu aktarma işlemine başlamadan önce seçilen karakter setine göre bir set names sorgusu çalıştırıyormuş. Bu yüzden kaynak veritabanı utf8 olduğunda listeden de utf8 seçtiğimde gereksiz bir dönüşüm yapmaya çalışıp Türkçe karakterleri bozuyormuş. Başka bir karakter seti seçtiğimde ise verinin gösterildiği sitenin kodlaması farklı olduğu için bozuk karakterler elde ediyordum. Sonuç olarak eğer PhpMyadmin ile içeri aktarma işlemi yapacaksanız ve kaynak veritabanının kodlaması yeni sunucuda kullanmak istediğiniz kodlamayla aynı ise karakter seti olarak binary seçin. Yalnızca farklı bir karakter setine dönüşüm yapmak istiyorsanız elde etmek istediğiniz karakter setini seçin.

Hiç yorum yok:

Kripto paralar hakkında

Kripto paralar, merkezi olmayan, şifrelenmiş ve dağıtılmış bir veritabanı olan blok zinciri teknolojisi kullanılarak oluşturulan dijital par...