28 Eylül 2009

MSI VR330 için Linux 'ta bios güncelleme

Bir süredir MSI VR330 dizüstü bilgisayarımdaki kilitlenme sorununa neden olduğunu tahmin ettiğim (umarım bundan sonra aynı sorun olmaz) eski biosu güncellemek için msi sitesindeki bios flash dosyasını indirdim ancak ne yazık ki sadece MSDOS için vardı. Uzun uğraşlardan sonra Linux için bios güncellemesi yapmanın basit bir yolunu yabancı bir sitede buldum ve burada paylaşmak istiyorum. Linux sistemde başlatılabilecek msdos vb. bir sisteme ihtiyacım vardı ancak daha önce GRUB ayarları üzerinde oynama yaptığımda başıma gelenlerden dolayı harddiskte bölümleme yapıp msdos kurmak istemedim. Googleda yaptığım bir arama sonucu ingilizce bir kaynakta gördüğüm çözüm üzerine FREEDOS işletim sisteminin floppy bootdisk denen açılış disketini imaj dosyası olarak indirdim ancak bilgisayarımda disket sürücü olmadığı için bunu çeşitli adımlardan sonra iso dosyası haline getirip cdye yazabildim. Cd den başlatıp dos komutlarıyla bios güncellemek için flash.bat dosyasını çalıştırdım ve bios güncellemesi başarıyla gerçekleşti. Önce FDOEM.144 dosyası elde etmek için http://www.fdos.org/bootdisks/autogen/FDSTD.144.gz adresindeki dosyayı indirip gunzip komutuyla açarak FDOEM.144 dosyasını elde etmeniz gerekiyor. Ayrıca msi vr330 için bios flash dosyasını msi resmi sitesinden indirebilirsiniz. (Ben bios dosyalarını msibios dizinine kopyaladım). Bundan sonraki adımlar için komutlar şu şekilde:
modprobe vfat
modprobe loop
mkdir /tmp/floppy
sudo mount -t vfat -o loop FDOEM.144 /tmp/floppy
sudo cp msibios/ /tmp/floppy/ -R
sudo umount /tmp/floppy
mkisofs -o bootcd.iso -b FDOEM.144 FDOEM.144
Son komutla birlikte bootcd.iso adında bir dosya oluşturduktan sonra bu dosyayı herhangi bir cd yazma yazılımı kullanarak (brasero, gnomebaker vs.) boş bir cdye kaydedin. (Dikkat: burn data cd değil burn cd image seçin ) Sonuç olarak elinizde içinde bios güncelleme dosyaları olan msibios dizinini içeren bir freedos başlangıç cdsi (linux sistemler için) olacak. Bu cdyi sürücüye taktıktan sonra bilgisayarı yeniden başlatın. Komut isteminde cd msibios komutuyla msibios dizinine geçerek flash.bat dosyasını çalıştırın. (Bu işlem sırasında işlemin yarım kalması kalıcı hasar yaratabilir). Bazı yükleme işlemlerinden sonra bios güncellemesi tamamlanır ve bilgisayar kapanır (en azından bende öyle oldu). Bilgisayarı yeniden açarken del tuşuna basarak yeni biosunuzun ayarlarına erişebilirsiniz. Hatta daha önceden bios paneline şifre koyup unuttuysanız bios yenilendiği için şifreniz de silinecektir.

Hiç yorum yok:

Kripto paralar hakkında

Kripto paralar, merkezi olmayan, şifrelenmiş ve dağıtılmış bir veritabanı olan blok zinciri teknolojisi kullanılarak oluşturulan dijital par...