EDC bildiğiniz gibi Renault grubunun kullandığı yarı otomatik çift kavramalı şanzımandır. Diğer otomatik vites araçlarda olduğu gibi EDC şanzımanlı araç kullanırken de dikkat edilmesi gereken noktalar vardır.
EDC ve diğer otomatik araçlarda aracı park ederken (özellikle yokuşta park ederken) önce vitesi N konumuna alıp el freni çektikten sonra (yükü el frenine vermek için) fren pedalını yavaşça bırakıp sonra tekrar frene basarak P moduna aldıktan sonra aracın stop edilmesi şanzımanın ömrü için faydalıdır.
Ayrıca yoğun dur kalk ve trafikte hafif hız artışlarında şanzımanın 1-2 vitesler arasında kararsızlık yaşamasını önlemek için vites manuel moda geçirilip 1. vites kullanılabilir. Bu da şanzıman dişlilerinin aşırı zorlanmasını önlemek adına faydalıdır.
Diğer bir konu da dik yokuş iniş ve çıkışlarda EDC istediğiniz gibi davranmayabilir ve zarar görmesini önlemek için yine manuel moda geçmek faydalıdır. Örneğin edc yokuş çıkarken bazen gerekmediği halde yüksek vitese geçebiliyor bunu önlemek için yokuş çıkarken manuel kullanmak faydalı olacaktır. Yine aynı şekilde dağlık alanda ve arazi şartlarında manuel modda kullanmak tercih edilebilir.
Eğer bu noktalara dikkat etmezseniz ilk başlarda herhangi bir sorun yaşamasanız da zamanla şanzımanda yıpranma ve bozulmaya neden olup ciddi masraflarla karşılaşabilirsiniz. Unutmayın ki otomatik araçlar manuel vitesli araçlardan daha hassas ve dikkatli bir kullanım gerektirir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder